fbpx

מה זה שרת וירטואלי?

שרת וירטואלי המכונה גם לעיתים VPS (ראשי תיבות של Virtual Private Server) וVDS (ראשי תיבות של Virtual Dedicated Server) הוא שרת וירטואלי המוצג למשתמש כשרת יעודי ופרטי לכל דבר, כולל מערכת הפעלה נפרדת, זיכרון RAM, מעבד, כונן קשיח וכו'.
שרת יעודי אחד יכול להפעיל מספר רב של מערכות VPS, כל שרת וירטואלי מקבל את מערכת ההפעלה שלו ואת התוכנות שהמשתמש התקין בשרת הוירטואלי.

בכל שרת ניתן להתקין תוכנות זהות או שונות לאחסון אתרים, ריסיילרים, שירותי גיבוי, מסדי נתונים וכל דבר העולה על דעת המשתמש.

השרת הוירטואלי התחיל בתור אלטרנטיבה לעסקים שזקקוים לאחסון אתר עם דרישות מיוחדות אבל לא יכולים להרשות לעצמם להשכיר שרת יעודי שלם. שימוש נוסף לשרת הוירטואלי היא עבור מנהל שרת (System Administrator) לחלק את השרת שלו למספר שרתים וירטואלים אשר לא תלויים אחד בשני, לדוגמא: אחד לצורך אתר מבצעי (Production), אחד לסביבת פיתוח (Development) ואחד לצורך בדיקות ובקרת איכות (Testing & QA).

היום שרת וירטואלי מספק תחליף מלא לפתרון השרת היעודי שהיה נהוג להציע בעבר. השרת הוירטואלי מציע אמינות גבוהה בעזרת מחשוב ענן חזק שעומד מאחוריו, שרת וירטואלי מציע גישה מלאה ברמת מנהל המערכת (Administrator/root) ונותן ללקוח להתקין כל תוכנה\שירות ולהתאים את השרת לצרכים הייחודים שלו.

בעזרת שימוש בטכנולוגייה המתקדמת ביותר מבית VMware וחומרה מהירה וחדישה כגון קשיחי SSD, כל שרת וירטואלי מבית אינפיניטי קלאוד מציג ביצועים מהירים ואמיתיים ממש כמו בשרת יעודי.

וכמובן… הייתרון הגדול בשרת וירטואלי הוא הדינמיות – כאשר משתמשים בשרת וירטואלי אין צורך לדאוג לסיטואציה בה נגמרים המשאבים, תמיד ניתן להוסיף עוד ולשלם רק על מה שמשתמשים!

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
Loading...


מאמרים קשורים בנושא זה:

שינוי גודל גופנים
ניגודיות