fbpx

חוות שרתים וירטואלים

מה זה חוות שרתים וירטואלים?

חוות שרתים וירטואלים, בניגוד לחוות שרתים פיזית, יכולה להיות מורכבת ממספר שרתים מצומצם אשר עובדים בתור מערך (Cluster) אחד ומאפשרים לשרת וירטואלי לנוע בין שרתים פיזים, לרוב ללא ידיעתו של המשתמש. חוות שרתים וירטואלים תמיד תהיה מאוחסנת בחוות שרתים פיזית אשר מספקת לה את התשתית הפיזית כגון חשמל, UPS, חיבור לרשת, אבטחה פיזית, תקשורת וכו'.

כיום, נהוג לכנות חוות שרתים וירטואלים בתור קלאוד, ענן. הרעיון, מאחורי כל טכנולוגיית קלאוד והשרתים הוירטואלים טמון למעשה במושג grid computing שמוכר בתחום המחשבים וההייטק החל משנת 2006 והעיקרון שלו הוא מספר רב של מחשבים אשר פועלים ו"תורמים" את המשאבים הפיזים שלהם לטובת משימה אחת ובעצם הופכים להיות שרת וירטואלי אחד אשר בפועל מורכב מהמון שרתים פיזים שונים.

למעשה, כל המושג מחשוב ענן נולד כבר אי שם בשנת 1950 בצורה של מחשבי-על (Mainframe) שהחיבור אליהם היה נעשה דרך תחנות עבודה פשוטות וזולות הידועות כThinClient (או, לקוח רזה אם תרצו) והייתה חוסכת השקעה של חומרה יקרה עבור כל תחנת עבודה. כמובן שבימים ההם הטכנולוגייה היתה בחיתולים והצורה שאפשרה לכל תחנות העבודה לחלוק את אותו מעבד במחשב הראשי הייתה לפי חלוקה של זמן (Time-division multiplexing).

חוות שרתים וירטואלים

היום, לעומת זאת, מחשוב ענן (קלאוד) הוא עניין שהולך ותופס תאוצה בכל העולם ועושה רושם שכל הטכנולוגייה הולכת לשם, החל מווירטואליזציה ושרתים וירטואלים בתחום הטלפונים (VoIP) דרך רשתות תקשורת ועד לשרתים עצמם. הסיבות הן רבות וארוכות מכדי למנות את כולם במאמר הזה, אבל אנסה להסביר את הייתרונות הגדולים שבמחשוב ענן וחוות שרתים וירטואלים בקצרה:

ניהול חוות שרתים וירטואלים מתבצע באופן פשוט בעזרת מספר מצומצם של תוכנות לעומת חוות שרתים פיזית אשר מכילה מאות תוכנות שונות על מנת לנהל את כולה, ביצוע עידכונים לחוות שרתים וירטואלים הינו הליך קל, פשוט ולרוב מהיר בעשרות פעמים מחוות שרתים פיזית, כמו כן בחוות שרתים וירטואלים יש צורך לתחזק כמות קטנה יותר של שרתים פיזיים דבר המאפשר חיסכון כספי עצום והשקעה בשרתים איכותיים.

למידע נוסף אודות חוות שרתים וירטואלים, אתה מוזמן ליצור איתנו קשר בכל עת בטלפון מספר 1801-222226 או דרך דוא"ל בכתובת service@infinitycloud.co.il

שינוי גודל גופנים
ניגודיות