fbpx

איך להתקין Litespeed על שרת VPS (מדריך)

התקנת שרת Litespeed

סקירה קצרה: שרת ה Litespeed הוא שרת HTTP שנהיה נפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות ובא להחליף את הApache המוכר. בין כל המידע השיווקי שניתן למצוא באתר של Litespeed הם מצהירים על ביצועים גבוהים בעשרות פעמים משרתים אחרים (כגון: Apache, nginx, IIS, lighttpd וכו'), יכולת עמידה גבוהה נגד התקפות DDoS ועוד. כמה זה נכון זה כבר עניין למדריך אחר שתוכל למצוא במדריכים אצלנו. היתרון הגדול של הLitespeed הוא שהוא מותאם ב%100 לעבודה עם הגדרות של הApache ולכן לא נדרשים שינויים גדולים ברמת השרת השרת כדי לבצע מעבר.

מדריך התקנת Litespeed על שרת עם DirectAdmin

ההתקנה היא למעשה מאוד פשוטה ולא דורשת ידע מתקדם, תחילה יש לרכוש רישיון להפעלת השרת דרך אתר הבית שלהם ולאחר מכן להיכנס מתוך מסך Admin Level בדירקטאדמין אל הפונקציה שנקראת Plugin Manager, שם יש להכניס את הכתובת http://www.litespeedtech.com/packages/da/litespeed.tgz, להכניס את סיסמאת הרוט וללחוץ Add Plugin.

litespeed howto

litespeed howto

 

לאחר מכן, בחזרה למסך הבית תוכל למצוא פונקציה חדשה בתחתית העמוד שנקראת LiteSpeed Web Server Plugin, אחרי שתכנס אליו תמצא שם כפתור שנקרא Install LiteSpeed Web Server שזה בעצם יתחיל את תהליך ההתקנה של השרת Litespeed. במסך הבא תצטרך להסכים לתנאי השימוש בתוכנה, להכניס מספר סידורי, להכניס את הסיסמא ליוזר שינהל את השרת וכתובת מייל של מנהל השרת.

בשלב הבא הפלאג אין ידאג בעצם להתקין את הLitespeed ואת כל הרכיבים הרלוונטים ואנחנו כבר כמעט בסוף (כן, כבר!). 2 דברים אחרונים שנשארו לנו לבצע:

להתקין (לקמפל) גירסאת PHP זהה לשרת Litespeed

על מנת שהשרת יעבוד בצורה תקינה ויפעיל קבצי PHP אנחנו נצטרך להתקין את הPHP מחדש, אבל אל דאגה – הוא ישאב את כל ההגדרות הנוכחיות (כולל הגירסא) מהדירקטאדמין ויתקין את הכול באופן כמעט אוטומטי, כדי להתחיל בהתקנה יש להתחבר לשרת VPS דרך SSH בתור משתמש על (root) ולהפעיל את הפקודה הבאה:

/usr/local/directadmin/plugins/litespeed/admin/build_lsphp

עכשיו כל מה שנשאר הוא להכין כוס קפה ולהמתין, מדובר בתהליך שלוקח בדרך כלל בין 10 ל20 דקות. ברגע שזה סיים כל מה שנותר הוא לבטל את השרת Apache ולהחליף ל Litespeed, תהליך פשוט מאוד. כדי לבצע את המעבר, יש לרשום בSSH את הפקודה הבאה:

/usr/local/directadmin/plugins/litespeed/admin/switchToLsws.sh

התהליך הזה בעצם יבצע החלפה של כל השירותים בדירקטאדמין ויגרום לו להבין שהוא לא עובד יותר עם אפצ'אי אלא עם Litespeed וכל מה שנשאר זה לוודא שכל האתרים שלך עובדים בצורה תקינה.

ההתקנה למעשה הסתיימה, אבל אם משהו לא הסתדר או שסתם החלטת לבטל את הרשיון ואתה רוצה לחזור לאפצ'אי זה גם מאוד פשוט לעשות Undo לכל הפעולות האחרונות. כדי לחזור חזרה לאפצ'אי, תצטרך לרשום את הפקודה הבאה בSSH:

/usr/local/directadmin/plugins/litespeed/admin/switchToApache.sh

ברגע שהשרת Litespeed פעיל יש לו ממשק ניהול מאוד נוח שזמין בפורט 7080 וניתן לגלוש אליו דרך http://server-ip:7080 ולהתחבר עם השם משתמש והסיסמא שהכנסת בהתקנה. הממשק נותן מידע על פעילות השרת (משהו דומה ל server-status של האפצ'אי) והגדרות מתקדמות שמומלץ לא לשנות אלא אם אתה בטוח במה שאתה עושה.

כמו כן, חשוב לציין שלקוחות אינפיניטי קלאוד זכאים להתקנה חינם, ללא עלות של המערכת ע"י צוות טכנאים מוסמך עם וותק שידאג שמהירות הטעינה של האתרים שלכם תשתפר פלאים.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 דירוגים, הדירוג כרגע: 2.00 מתוך 5)
Loading...


מאמרים קשורים בנושא זה:

שינוי גודל גופנים
ניגודיות