fbpx

שרת וירטואלי: איזו מערכת הפעלה לבחור?

בעידן שאנו חיים בשנת 2013 שרתים וירטואלים בתור חלק מהקונספט של מחשוב ענן הופכים אט אט לעניין פופלארי יותר ויותר ומציעים משאבים והפרדה מלאה בין המשתמשים בשרתים.

במאמר הבא אנו נספר לכם על אחד השיקולים העיקריים של עסקים, קטנים כגדולים, בעת ביצוע המעבר מאחסון אתר שיתופי לשרת וירטואלי פרטי ובחירת חבילת של שרת שמתאימה עבורם.

שרתים וירטואלים זמינים עם המון אפשרויות וטווח מחירים גדול אשר יודעים לספק פתרון כמה לכל צורך של הלקוח. לפני שתבחר בספק השרת הוירטואלי שלך, חשוב שתבין ותקבע את הדרישות שלך מהשרת VPS מבחינת זמינות ומשאבים. כאשר אתה בוחר בספק שרת וירטואלי כמו אינפיניטי קלאוד אתה יכול להיות בטוח שהשרת שלך בידיים טובות.

 שרת וירטואלי

למרות שישנם אין ספור שיקולים להתחשב בהם כשעוברים שרת VPS פרטי כגון שרידות\זמינות, נפח אחסון, משאבים, התקני אחסון (סטוראג) ועוד. אבל החלטה חשובה לא פחות, אולי אפילו יותר – היא האם לבחור בשרת וירטואלי מבוסס ווינדוס או שרת VPS מבוסס לינוקס. כל סוג של שרת וירטואלי כולל חסרונות ויתרונות משל עצמו וזו החלטה שנתונה לגמרי לשיקול ה System Administrator (מנהל המערכת) באיזה סוג של חבילה לבחור.

שרת וירטואלי מבוסס חלונות Windows based Virtual Server

מיקרוסופט, מעבר למערכות הפעלה למשתמשים פרטיים כגון Windows 7, Windows 8 מציעה פלטפורמת הפעלה מוכרת וידועה בתחום השרתים ונקראת Windows Server.

מערכת ההפעלה זמינה במספר גרסאות כגון 2003, 2008, 2012. שרתים וירטואלים אשר מבוססים על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט פופלארים פחות משרתי לינוקס, אך עם זאת

מציגים תמיכה מלאה בשפות תכנות כגון ASP ו ASP.NET.

זהו ייתרון ברור למי שהאתר שלו כתוב באחת משפות התכנות הללו, מכיוון שלינוקס, לא משנה מה יאמרו לכם, אף פעם לא תתמוך בצורה מלאה בASP ו ASP.NET, ישנם מספר תחליפים

אשר מיועדים לגרום לאתרים כאלו לפעול בשרתים בסביבת Windows אבל אף אחד מהם לא מספק רמת פונקציונאליות מלאה בשפות התכנות הללו.

בנוסף לכך, שרת וירטואלי מבוסס Windows נחשב בתור קל יותר לתפעול ושימוש – ממשק  הניהול והשליטה בשרת מבוסס ממשק גרפי (GUI) בניגוד לשרת וירטואלי מבוסס לינוקס אשר נשלט

בעזרת שורת פקודה (SSH).

כמובן שאם שכרת שרת וירטואלי מנוהל, נושא הניהול וצורת הניהול של השרת הינו עניין של ספק אחסון השרתים הוירטואלים כמו אינפניטי קלאוד בלבד.

שרת וירטואלי מבוסס לינוקס Linux based Virtual Server

שרת VPS אשר מבוסס על לינוקס מציע המון יתרונות על גבי שרתים וירטואלים עם מערכת הפעלה ווינדוס. לינוקס הינה מערכת הפעלה אשר כתובה בקוד פתוח (GPL), כתוצאה מכך שרתים וירטואלים מבוססים לינוקס בדרך כלל

הרבה יותר זולים כי אין עלויות של רישוי תוכנות. אם אין לך אתר היום ואתה בדיוק בשלב בניית האתר, מומלץ לבנות את האתר בפלטפורמה של לינוקס.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות